Thursday 1 October 2015

Recce Project Kami: Turkeye, I'm Coming!!!




Flight Date: 1 Oct 2015
Depart from KUL: 1925
Transit: DBX (13+hrs)
Arrival Date: 2 Oct 2015 to IST

Aku mulakan dengan kisah bagaimana tercetusnya idea nak round Turki ni. Plan asal adalah utk pergi terjah secara Sdn. Bhd. je bersama encik suami, siap aku dah buat itinerary sendiri & mengkaji kos utk trip terjah & redah ni, namun atas beberapa sebab yg tidak dapat dielakkan maka kami terpaksa postpone projek kami ini. Namun keinginan aku yg. mencanak2 nak pi jugak Turki tahun ni, makanya aku join 1 traveller's group dlm FB. Dan secara kebetulan jugaklah aku terjumpa MEC group yg sedang mencari 7 org peserta utk menyertai recce trip ke Turki dgn kos yg amat berpatutan bagi aku. Seriously aku gamble je registered dgn brader ni as a solo traveller sbb encik suami xboleh join sekali (tapi ai dpt permission okeh). Maknanya aku cuma akan kenal dgn peserta2 recce yg lain masa actual trip la... 

Namun, tetiba kawan aku cik Dewi berminat jugak nak join, so aku suruhlah brader ni, yg kami panggil AD (Abg. Duta Al Rahman​) utk reserve 1 lagi tempat utk cik Dewi ni, makanya aku adalah sorang yg aku kenal... :)

Kami menempah tiket penerbangan kami sendiri, x mengikut peserta2 lain yang naik Turkish Airlines (asalnya MAS yg telah di convert syarikat penerbangannya sebab MAS dah melupuskan route ke Istanbul dari list diorg). Kami menempah tiket penerbangan dengan Emirates, bertolak pada 1 Oct 2015 & balik pada 16 Oct 2015 (kami extend beberapa hari kerana.... tungguuuu). Harga tiket kami boleh di consider agak murah, tapi mmg masaklah kami sebab transit kami di Dubai utk perjalanan ke Istanbul adalah 13 jam manakala time balik pulak adalah 6 jam... sebab tu la murahhhh... tapi rupa2nya ada voucher makan yg akan disediakan oleh operator penerbangan kalau kita transit lebih dari 4 jam rupanya... (ya aku jakun sikit bab ni sbb 1st time transit lebih dari 4 jam & aku x pernah ambik tau pun pasal benda ni... hehehe)... Oklah sila layan gambar2 kami otw ke Istanbul...

Flight ticket price: RM2,310/pax (return: KUL-IST/IST-KUL)


Tiket sudah berada di tangan kami...



Suasana di Dubai Airport pada jam 3am



Misi mencari kedai makan



Inilah hasil dari breakfast voucher kami



Ambulance yg. menarik perhatian kami. Kenapa KLIA xde ek?



Dewi dan Abg. Johnny :)



Turn aku pulak dgn Abg. Johnny


Pakcik ni menarik perhatian aku utk mengambil gambar dia sebab tidur bersanding... huhuhu



Sempat lagi wefie sebelum naik flight ke Istanbul pulak... P/S: ini memang muka x mandi ye...



Istanbul Kami Datang!!!













No comments:

Post a Comment